Regionsklinikken Skjern fortsætter uændret til sommeren 2024 – og måske i yderligere fem år

Region Midtjylland har efter råd og sparring fra cheflæge Lotta Nielsen, Skjern Udviklingsforum, Ringkøbing-Skjern Kommune og praktiserende lægers organisation i Midtjylland (PLO-M) besluttet en langsigtet plan for Regionsklinikken Skjern, Tinghusvej 4.

Klinikken fortsætter uændret til sommeren 2024 og muligvis i yderligere fem år.

I december 2023 vil regionen søge efter op til fire læger, der på såkaldte “licensvilkår” kan overtage driften af klinikken i samme lokaler som nu fra sommeren 2024.

“Licensvilkår” betyder, at regionen vil stille lokaler, klinikinventar og medarbejdere til rådighed for en eller flere læger, der ønsker at overtage driften af hele klinikken eller dele af den.

Alle patienter vil fortsat være i trygge hænder, da regionen vil drive klinikken videre som i dag, hvis ingen læger ønsker at overtage driften af lægeklinikken.

Regionens pressemeddelelse om fremtidsplanen, kan du læse her nedenfor.

Licensklinik – hvad er det?
Region Midtjylland vil stille lokaler, klinikinventar og medarbejdere til rådighed for op til fire læger, der fra sommeren 2024 kan overtage driften af hele denne lægeklinik eller dele af den.
Dermed kan læger overtage driften uden økonomiske investeringer og administrative opgaver, der normalt følger med at være klinikejer.